2010/02/05

Here we go again

Jaha, hej igen.
Och med dom orden förstår ni nog att det inte har gått så bra sedan sist. Jag kämpade på och var duktig. Och sedan var jag inte det längre. Ska inte ha några ursäkter. Jag var helt enkelt inte duktig längre och då blir det såhär.
Så här är jag då igen. Har funderat lite fram och tillbaka hur jag ska göra och jag kom fram till att jag provar att öppna denna gamla blogg igen. Jag vill inte fylla min vanliga blogg med matdagbok och dyl utan det får jag göra här.
Jag har till och med sökt hjälp på vårdcentralen. Så i onsdags träffade jag min "vikt-tant". Vi pratade lite och det kom nog inte fram något nytt som jag inte redan visste men jag har stöttning därifrån också. Så jag fick ställa mig på den hatade vågen och den visade skräcksiffror som jag inte ens vågar stå för. Så hon kommer att kalla mig om en månad så ska vi träffas igen.
Jag hoppas verkligen att det går vägen denna gången. Usch jag vet inte hur många gånger jag har sagt och skrivit dom orden. Men jag skäms över mig själv nu. Har kommit på mig själv med att jag har dragit mig för att träffa gamla vänner för att jag tycker att JAG är pinsam som jag ser ut.
Men nu är det nya tag. Och jag måste lyckas.
Jag vill, jag ska, jag kan.

Så nu kommer det att komma matdagbok och träning/motions redovisning dagligen. Och som vanligt är det lite svårt vissa dagar att få till motion pga oregelbundna arbetstider. Men jag ska få till det på något vis.
Kom ihåg: INGA URSÄKTER

Så finns det någon som läser så lägg gärna in en liten peppanda kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar