2009/02/03

Crosstrainer

Har varit en lite konstig dag med tiderna idag. Maten har varit bra tycker jag annars men just tiderna har varit på tok fel.
Min dag
6.15 Lite yoghurt m. lite musli, 1 rågmacka m. ost & rödbetsallad, kaffe m. mjölk
10.00 1 allevobar
13.00 Rester från köttfärsås & makaroner, sallad
18.15 200g keso, rivet äpple, kanel
  • 30 min promenad lite raskare än normalt
  • 10 min på crosstrainer

Har varit en lång dag och ändå har jag bara ätit 4 gånger. Inte bra alls. Funderar på om jag ska ta en clementin senare men jag är fortfarnade nöjd efter kesoblandningen så jag får se hur jag gör. Det är faktiskt svårt att få ihop dagen när man jobbar. Man äter frukost så tidigt och sen kan man inte äta lunch förren vid 11 snåret. Inte alltid man hinner med en frukt mellan heller annars är det ju en bra lösning. Brukar iaf hinna ta en frukt vi 14 för då är man ofta inne i lokalen och hämtar andan lite. Sen äter vi middag som vanligt vid 16-16.30 om inte båda jobbar länge för då blir det bara något lättare. Men det är just fm som kan bli konstiga tider när jag jobbar.

Har fått en ny crosstrainer på jobbet som jag provade idag. Säger bara: JOBBIGT;-). B lev nog lite chockad hur pass jobbigt det var. Klarade 10 min men korta pauser i. Har man något att kämpa för. Kan ju ha som först mål att klara 10 minuteer och ändå kanske vilja ta någon minut till. Har inte en aning hur pass lång tid det kan ta att träna upp mig till det så jag vågar faktiskt inte sätta någon tidsfrist. Men jag vill ju gärna klara det ganska snart:-)

Väg och mätdag imorgon. Vet inte riktigt hur jag ska göra eftersom tant röd är på besök och jag vet faktiskt inte om jag väger mer då. Har hör att det är många som gör det. Men jag ska nog kolla iaf och gör jag det så vet jag det till nästa gång. Då kan jag ju hoppa över den gången. Men jag kollar imorgon så ser jag. Är det dåligt så märker ni nog det för då kommer det nog inga resultat. Ja anledningen att det blir imorgon fasten det bara är onsdag är för att jag är ledig och vill kunna väga mig vid samma tidpunkt på morgonen. Men jag ska försöka hålla torsdag så långt det går. Men denna veckan gick det inte så det blir imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar