2009/01/14

Byte av vägdag

Ben hinnan har känts bra idag. Lite förvånande att det gick så fort. Brukar hålla i sig några dagar annars. Tar det ändå lite lugnare. Och med det sagt så behövde vi ha lite handla så jag tog Lilly i vagnen och gick upp och handlade nu ikväll. Nästan 30 minuter per håll. Höll bara vanlig takt för tar man raskare känns det som om man daskar i foten hårdare och jag är ju rädd om min benhinna.
Har blivit lite avvikande från matsedlen. Blev inga rester igår så jag fick göra något annat. Tog upp soppben igår men idag visade det sig att det var revben. Men, men det var gott det med:-)
Dagen har sett ut på förljande vis:
8.30 Liten skål yoghurt m. honung, 1 rågmacka m. ost & paprika, 1/2 gul kiwi, kaffe m. mjölk
10.30 Kaffe m. mjölk
12.00 Risotto, 2 kokta korvbitar, kokta grönsaker
14.30 Kaffe m. mjölk, 1 clementin
16.30 2 små tjocka revben, 1 potatis, lite sås, sallad
19.30 1 banan
  • 2x30 minuters promenad med barnvagn

Är faktiskt lite extra stolt också för syrran var här i em och vi fikade lite men jag tog bara kaffe och clementin:-). Hade funderingar på om jag skulle ta upp en påse med lussekatter och dealt en med Lilly men sen började jag fundera och tyckte att det var bra onödigt. Vad duktig jag har varit:-).

Funderar på om jag ska byta väg-och mätdag. Har ju tänkt att jag ska kunna unna mig något lite extra om jag känner för det på lördagar. Är kanske inte så smart att ha vägdag direkt efter då. Tänkte kanske jag skulle ta torsdag. Lite mitt i veckan. Men då ska jag försöka hålla mig till nästa torsdag för det är nästan för tätt nu tills imorgon. Men klarar jag det? Är fruktansvärt nyfiken på vad vågen ska visa. Men sen samtidigt så känner jag ju det redan på kläderna så något händer då. Jag tror jag gör ett försök iaf. Vågen står där redan och försöker locka mig upp på den varje gång jag går in på toa. Men jag har bara skrattat åt den och gått därifrån;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar